Onsdag den 21. august 2013 blev Pedersborg Skoles 7. årgang invaderet af tre top-tunede og super-smarte fyre fra Sorø Reklame. Målet var en introduktion i “Kunsten at forføre”, og klasselærer Mette Andersen bekræfter, at eleverne blev forført.

“Oplægget fra Sorø Reklame handlede om reklamebranchens mål og midler. Eleverne på 7. årgang var inden mødet overbeviste om, at de (som de eneste i Danmark) ikke blev forført af reklamer.

Men de fik vist alle syn for sagen, da de blev testet i hvor mange reklamelogoer de kunne genkende, og kæberne røg helt ned på bordet, da de fik at vide, at prisen på Ikeas katalog er den samme som et af verdens allerstørste passagerfly… hvert år.

Så mon ikke reklamer virker! Tusinde tak til Sorø Reklame for i den grad at stille op og forføre os”, udtaler Mette Andersen.

De tre smarte reklamefyre
De tre smarte reklamefyre