Alle må debattere her, men ikke hvis man er uenig. Det er tilsyneladende holdningen hos dem der administrerer Facebooksiden Omfartsvej uden om Tersløse – NU. Tidligere følger af siden Michael Kienitz er blevet udelukket fra at debattere omfartsvejen der, med den begrundelse at ‘admin’ ikke bryder sig om hans retorik. Det har dog ikke været muligt at få eksemplificeret, hvilken retorik der er så modbydelig, at man ikke er velkommen i dette debatrum om trafikale forhold i Dianalund.
Dit Sorø har tidligere bragt indlægget “En anden løsning” af Michael Kienitz, og nu har vi modtaget yderligere et, og så vil vi lade det være op til læseren at vurdere retorikken. Michael skriver:
På omfartsvejen Tersløse NU (facebook) er der ikke plads til hverken Tersløsegårds eller mit forslag (ens) eller stort set kommentarer der er negative overfor østforslaget. DUR har heller ingen plads.
Det er som om at det er Dianalund, der skal bestemme hvorledes trafikproblemerne i Tersløse skal løses til størst mulige fordel for egne interesser, uden hensyn til at det er beboerne i Tersløse der har trafikproblemerne. Der er så mange negative virkninger af østforslaget, som på længere sigt vil gøre det langt langt dyrere end sydvest/vest-forslaget, idet der skal bruges 6,5 millioner på forlængelse af Per Degnsvej plus den underlige løsning omkring Holbergsskolen, delvis lukning af Holbergsvej og senere endnu en omfartsvej for at fjerne transittrafikken fra rute 219 igennem Tersløse.
Dianalundborgerne kan jo bruge parkeringspladsen på Sømosevej til afsætning af børn, der absolut skal køres i skole, men sydvest/vest-løsningen tager jo meget af trafikken væk fra Holbergsvej foran skolen, så der her ikke behøves at investeres i dyre trafikløsninger.
Det er som om at Tersløse fuldstændig bliver overset, for at løse egne trafikproblemer i Dianalund, og som med østforslaget efterlader Tersløse amputeret.
Der er uddelt over 500 fartbøder på Holbergsvej det sidste halve år.