Graver og kirketjener v/ Alsted Kirke – Slaglille-Bjernede-Alsted-Fjenneslev pastorat:
Stilling som graver/kirketjener ved Alsted Kirke er ledig til besættelse snarest muligt.
Som graver og kirketjener vil du få ansvaret for den daglige drift omkring kirke, kirkegård samt Legathus. Graveren/kirketjeneren deltager i gudstjenester, andre kirkelige handlinger samt arrangementer i såvel kirke som Legathus.
Gartneruddannelse er ingen betingelse, men vi forventer, at du har flair for grønne områder samt besidder en stolthed omkring vedligehold af kirke, dens omgivelser samt Legathus.
Vi tager det som en selvfølge, at ansatte ved kirken møder menigheden med respekt og empati.
Stillingen er en fuldtidsstilling (37 timer i gennemsnit) fordelt på 5 dage. Mandag er fast fridag. Kan evt. også søges som deltid på 32 timer.
Ud over tjenesten ved Alsted kirke har graveren pligt til at deltage i hjælper-/vikartjeneste ved pastoratets 3 øvrige kirker.
Graveren/kirketjeneren skal varetage følgende opgaver:
• varetage og være ansvarlig for kirkegårdens og kirkens vedligeholdelse, renholdelse, rengøring mm.
• kirketjeneste ved kirkelige handlinger og kirkelige arrangementer, samt kirkegårdens ansvarlige ved jordfæstelser og urnenedsættelser.
• administrative opgaver i forbindelse med kirkegårdsdriften.
• indgå i samarbejdet med de øvrige medarbejdere og menighedsråd omkring driften af kirkegården.
Vi forventer, at du:
• kan arbejde alene, selvstændigt og med godt overblik.
• Er imødekommende og venlig.
• er god til at få opgaverne planlagt og evner at være på forkant.
• aktivt påtager dig et medansvar for kirkegårdens udvikling.
• samvittighedsfuldt vil varetage kirketjenesten og tilsynet med sognets gamle middelalderkirke.
• har gode samarbejdsevner og lyst til at indgå i et tæt samarbejde med øvrige medarbejdere i pastoratet, præst og menighedsråd.
• har IT kendskab på brugerniveau
• har kørekort/egen bil til rådighed
Ansættelsen er omfattet af Fællesoverenskomsten mellem Finansministeriet og Offentlig Ansattes Organisationer (OAO-S) og Organisationsaftale for kirkefunktionærer med kerneopgaver som kirketjener eller graver indgået mellem Finansministeriet og Forbundet af kirke- og kirkegårdsansatte med tilhørende protokollat for gravere.
Aftalerne kan ses på www.folkekirkenspersonale.dk.
Det er en betingelse, at den obligatoriske 5 ugers uddannelse for gravere gennemføres indenfor 2 år efter ansættelsens start.
Stillingen kan søges af alle, men er som udgangspunkt indplaceret i løngruppe 1, da der ikke er krav om gartnerisk uddannelse.
Årslønnen aftales indenfor intervallet 310.815,07 kr. – 370.993,22 kr. (nutidskroner). Fikspunktet er årligt kr. 310.815,07 kr.
Der er rådighedsforpligtelse til stillingen. Rådighedstillægget udgør årligt 28.652,41 kr. (nutidskroner).
Løn samt rådighedstillæg kvoteres i overensstemmelse med stillingens ansættelsesbrøk. Aftale om indplacering i lønintervallet indgås mellem menighedsrådet og FAKK.
Nærmere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til Kontaktperson og sognepræst Anders Frederiksen, på telefonnummer 57809274.
Ansøgning med relevante bilag sendes på mail til aogf@km.dk.
Ansøgningen skal være menighedsrådet i hænde senest den 24. august 2023 klokken 12.00
Ansættelsessamtaler forventes at finde sted uge 35 – 29. august.
Menighedsrådet kan oplyse, at der vil blive indhentet referencer.