Artiklen er sponseret

Har du en virksomhed, der sælger via Amazon? Det er blevet mere og mere populært, men Amazon er en platform præget af konkurrence, og det kan gøre det udfordrende at være den, der kommer øverst op i resultaterne, når man søger på et produkt. Noget af det, du kan gøre, er at betale for annoncering, så du har lidt større chance for at ligge først i køen.

Betalt promovering er dog også konkurrencepræget, så det er vigtigt, at du har helt styr på SEO. SEO er søgemaskineoptimering, og noget af det, du skal have styr på, er opbygningen af annoncer. Hvilke søgeord har du med, hvordan er billederne, og lever din virksomhedsprofil op til det, Amazons algoritme egentlig gerne vil se? Det skal blandt andet handle om, at kunderne skal kunne finde de relevante oplysninger på profilen samt læse om blandt andet kundeservice og muligheder for returnering. Læs meget mere om Amazon SEO her.

Få hjælp af et marketingbureau

Det er ikke alle, der har beskæftiget sig med annoncering tidligere. Hvis ikke du er helt sikker på, hvad du egentlig skal starte med, kan det være en rigtig god idé at arbejde sammen med et marketingbureau, der har erfaring med netop SEO på Amazon. På den måde ved du, at du får det bedst mulige udgangspunkt, når det kommer til annoncering, så du forhåbentlig vil opleve, at det medfører et øget salg.

Mange gange er det små ændringer, der skal til. Måske du har genbrugt en annonce, du også havde postet penge i på Google? Idéen er grundlæggende god, men henholdsvis Googles og Amazons algoritmer er bygget forskelligt op, og det kan betyde, at en annonce, der har gjort det godt på en platform, slet ikke har samme succes på den anden. Derfor er det vigtigt, at du kender til de interne spilleregler på de forskellige platforme.

Betalt promovering er konkurrencepræget, så det er vigtigt, at du har helt styr på Amazon SEO PR-foto

Sider2022