Dette indhold er sponsoreret

Vil du gerne skaffe flere kunder og sikre vækst i din virksomhed? Så kan du med fordel arbejde med leadgenerering. Leadgenerering er en måde, hvorpå virksomheder indsamler oplysninger på potentielle kunder. Her er der tale om kunder, som allerede er interesserede i virksomheden, og som virksomheden fx derfor kan sende relevante nyhedsbreve til. På den måde kan man også pleje forholdet til kunden.

Flere og flere virksomheder arbejder med leadgenerering, fordi denne proces ikke er meget ressourcekrævende og fører nemmere til salg. Læs med her, og bliv klogere på, hvad du skal gøre for at få succes med B2B leadgenerering

Du kender din målgruppe
Formålet med B2B leadgenerering er at indsamle oplysninger om kunder. I stedet for at sende sælgere ud til messer og netværksarrangementer for at finde kunder og få deres oplysninger, kan man som virksomhed nu nemt og hurtigt finde kunder via fx sin webshop, hjemmeside, annoncer og landingssider.

For at potentielle kunder gider at give din virksomhed deres kontaktoplysninger, kræver det, at man som virksomhed producerer content, som kunden finder værdiskabende. Fx e-bøger, webinarer og guider, som løser kundens udfordringer.

Med leadgenerering får man som virksomhed kundeoplysninger, som kan hjælpe dig med at få kunder til at købe et produkt og lægge penge i din virksomhed. Det smarte ved denne proces er, at du henvender dig til folk, som har vist interesse for din virksomhed ved måske at tilmelde sig dit nyhedsbrev. Det betyder, at der er store chancer for, at de køber et produkt, som du gør dem opmærksomme på i et nyhedsbrev.

Dét, at kunderne allerede har vist interesse for din virksomhed, gør dem til varme leads. Og det gør arbejdet nemmere for salgsafdelingen.

Du kan lave relevant og værdifuldt content
For at kunderne skal vise interesse for dit produkt og købe det, er det vigtigt at producere relevant indhold, der taler direkte til kundernes specifikke interesser og behov. Med B2B leadgenerering får du netop indsigt i kunderne og deres interesser og behov. Derfor kan du bruge leadgenerering til at lave content, som giver værdi til kunderne.
Har du fx en virksomhed, hvor I producerer og sælger bildele og har fået nye Citroën-dele hjem, og ved du, at du har Citroën-bilforhandlere som kunder, kan du med fordel i et nyhedsbrev gøre dem opmærksomme på jeres nye Citroën-dele. På den måde skaber du værdi for kunderne.

Godt nok kan du bruge leadgenerering til at få kundeoplysninger, holde kontakten med kunder og pleje kundeforholdet. Men hvis indholdet ikke er engagerende, unikt og relevant, kan du risikere at miste kunderne. Hvis dine nyhedsbreve fx ikke rammer plet i forhold til kundernes behov og udfordringer, kan kunderne afmelde sig nyhedsbrevet. Irrelevant indhold kan nemlig være irriterende. Det handler altså gennem kvalitets-content gang på gang at vise kunderne, at din virksomhed kan skabe værdi for dem.

Kort fortalt kan du med fordel arbejde med B2B leadgenerering, fordi det får marketing og salg til at arbejde sammen. Du får nemlig indsigt i dine kunder og kan baseret på dét producere relevant indhold, som får kunderne til at købe dine produkter eller benytte sig af din service. På den måde holder du kontakten til interesserede kunder og plejer forholdet til dem.

 

Med B2B leadgenerering får du indsigt i kunderne og deres interesser og behov. Derfor kan du bruge leadgenerering til at lave content, som giver værdi til kunderne. PR-foto